Вітаю!

Шановні колеги!
Цей блог створено для обговорення тем, пов'язаних із вивченням курсу "Основи комп'ютерної грамотності, основи роботи в мережі Інтернет"
Запрошую усіх бажаючих до діалогу.
Олена Проців

вівторок, 26 квітня 2011 р.

Створюємо блог бібілотеки (майстер-клас)


Для того, щоб створити власний блог на Blogger потрібно кілька простих кроків.


1. Зайди на сайт Вlogger за адресою http://blogger.com  і натиснути кнопку «Розпочати».

Рис. 1. Початок роботи

 2. Заповнити поля, запропонованої  форми:
  • вказати власну справжню електронну адресу. Якщо електронної скриньки немає, її потрібно створити. Найкраще це зробити на поштовому сервісі Gmail. Але можна й на будь-якому іншому (ukr.net, mail.ru, rambler.ru тощо)
  • увести логін (ім’я під яким будете заходити на сайт) та пароль.
Увага! Логін та пароль доцільно відразу записати у свій блокнот, щоб при потебі його завжди можна було знайти.
  • вказати коротке ім’я, яким будуть підписуватись повідомлення і блозі
  • за бажання вказати стать та дату народження;
  • виконати перевірку на сонові графічного коду, для чого потрібно ввести у відповідне поле символи, представлені на картинці.
  • підтвердити згоду й  з умовами надання послуг, поставивши прапорець (галочку)
Увага! Бажано прочитати умови надання послуг!
Після заповнення усіх полів натиснути на стрілку «Продовжити».
Рис. 2. Створення аккаунта

 3. На сторінці «Назвіть блог» теж потрібно  заповнити поля, запропонованої форми:
  • ввести назву. Вона повинна бути простою, такою, що запам'ятовуються й перегукуватися з тематикою блога.  При цьому бажано, щоб при введенні такої назви в Яндекс і Google не попадалися популярні сторінки на інших ресурсах. Адже багато користувачів будуть шукати Ваш блог саме за назвою. Разом з тим, не слід забувати, що головне для блога — мета, і для того, щоб почати створювати записи в блогу потрібно тримати в голові саме її, і список тем, на які планується писати. А не назва блога. Тому можна вибрати просту назва, як от «Блог Тернопільської обласної універсальної наукової бібліотеки».
Увага! Назву блога можна змінювати.
  • ввести адресу блога. Адресу потрібно вводити латинськими буквами. Після того як бажана адреса введена, потрібно натиснути на посилання знизу й  перевірити її доступність. Якщо така адреса вже зареєстрована іншим користувачем, Blogger запропонує можливі варіанти її заміни.
Увага! Доцільно відразу занотувати в записник адресу новоствореного блога. Наприклад : biblioter.blogspot.com. Цю адресу можна надіслати друзям, колегам, потенційним партнерам тощо.
Після цього потрібно натиснути на стрілку «Продовжити».
Рис. 3. Назва та адреса блога

4. Наступний крок — вибір стилю й зовнішнього вигляду веб-сторінки. Blogger вже має кілька готових дизайнів, які можна використовувати. Але можна обрати й будь який інший шаблон із запропонованих в Інтернеті, або створити власний.
Увага! Шаблон блога можна змінювати.
Після того як шаблон обраний, потрібно натиснути кнопку «Продовжити».
Рис. 4. Вибір шаблона

6. У разі правильного виконання дій, система видасть повідомлення про успішне створення блога. Далі можна продовжувати починати роботу  публікації дописів, натиснувши кнопку «Перейти до блога»
Рис. 5. Продовження роботи

У вікні вбудованого редактора, що відкриється, слід вести заголовок допису. В текстовому полі під заголовком створюється повідомлення. Першим повідомленням, зазвичай є вітання майбутнім користувачам й пояснення, для чого створений цей блог.
Для оформлення тексту використовують інструменти, зображені відповідними піктограмами на панелі інструментів над текстовим полем.
У полі «Ярлики» вписують теги (ключові слова) для публікації. При введенні вони розділяються комами. При публікації повідомлення в ньому будуть перераховані теги. Натискуючи будь-який з них з них, можна перейти до сторінки, що містить лише повідомлення з вказаною міткою.
Рис. 6. Створення першого допису


Після того, як робота над повідомленням завершена, слід натиснути кнопку «Опублікувати допис». З’явиться напис «Допис вашого блога успішно опубліковано».

Рис. 7. Публікація першого допису
Далі можна:
  • Переглянути блог (у новому вікні)
  • редагувати публікацію — вносити зміни в допис, який ви щойно створили
  • додати нову публікацію — опублікувати нове повідомлення.
Під час написання допису або після його публікації до нього можна додати зображення (малюнок, фото).  Для того, щоб вставити зображення потрібно знаходитись в режимі редагування статті. Для цього слід перейти за посиланням «Редагувати дописи» й у вікні, що відкрилося, вибрати відповідне посилання «редагувати».
Рис. 8. Вставлення зображень
У вікні вбудованого редактора потрібно:
  • натиснути на кнопку «Додати зображення» .
  • вибрати  фото чи малюнок та завантажити його на сервер Blogger. 
  •  після натискання кнопки «Готово», малюнок з’являється на сторінці допису.
Останні приготування
До запуску ресурсу у мережу доцільно також:
1. Налаштувати зовнішній вигляд новоствореного блога. Це можливо зробити у вікні «Дизайнер шаблонів», закладки «Дизайн» (див. рис. 8).

Рис. 9. Редагування дизайну
За допомогою «Дизайнера шаблонів» можна замінити дизайн, змінити фонову картинку, обравши з готових, або завантаживши  свою, обрати кількість колонок на сторінці, налаштувати ширину колонок, додатково налаштувати заголовок, шрифти, колір шрифту і т.д.
2. Підготувати близько десяти перших постів ( вони повинні бути готовими, оформленими, але не опублікованими (статус - чернетка)) та  продумати план публікацій з 30-40 записів.
3. Встановити лічильники відвідуваності. Статистика на сайті більшою мірою потрібна рекламодавцям. Вони можуть проаналізувати її і на основі цього укласти з вами договір, наприклад, на розміщення банера. Відкрита статистика = ваша відкритість публіці і готовність до співпраці.
4.  Налаштувати Rss-підписку на новини блога для користувачів. Адже зараз в Інтернеті дуже багато інформації і стає  усе проблематичним день у день ходити по сайтах і відслідковувати нові пости. Набагато простіше підписатися на розсилку. З'явиться новина на сайті - з'явиться в передплаті. Зацікавила новина — користувач перейде на блог і прочитає її повністю.

Вперед!
Після завершення підготовчого етапу та запуску блога у мережу, робота над ним лише починається!
Постійна копітка робота із продумування тематики та створення постів, їх публікації, просування блога до користувачів тощо. Характер розміщеної на ньому інформації, та авторський підхід до її створення; регулярність оновлення статей і новин; проста, зрозуміла та зручна для відвідувачів навігація є основними складовими успіху блогу. А ознаками популярності вашого ресурсу у користувачів будуть: його відвідуваність, наявність коментарів та RSS-підписки, зворотні посилання на блог.
Якщо ви твердо вирішили створити блог своєї бібліотеки — я щиро бажаю вам успіху!
Олена Проців

Немає коментарів:

Дописати коментар