Вітаю!

Шановні колеги!
Цей блог створено для обговорення тем, пов'язаних із вивченням курсу "Основи комп'ютерної грамотності, основи роботи в мережі Інтернет"
Запрошую усіх бажаючих до діалогу.
Олена Проців

понеділок, 18 квітня 2011 р.

Що таке блог?


Ми — бібліотекарі — давно навчилися робити багато маючи мало для того, щоб інформувати читачів про свої ресурси, програми й послуги, випробували всі можливі способи реклами бібліотек за допомогою традиційних засобів: газети, корпоративні бюлетені, радіо й телебачення. Багато бібліотек випускають брошури, путівники і свої власні буклети. Тому не дивно, що сьогодні ми починаємо заповнювати своїми блогами віртуальний простір. Адже блог — це ще одна можливість для реклами бібліотек і їх сервісів.
То що ж таке блог?
Не переживайте, якщо «блог» — нове для вас слово. Швидше за все, ви читали безліч блогів, використовуючи мережу для роботи або відпочинку.
Блог (blog) — скорочення від «веб лог» (web log) — це веб-сайт, на якому у зворотньохронологічному порядку публікуються короткі записи (пости). Блоги різноманітні за змістом: від особистих щоденників до новин, від останніх пліток у стилі жовтих газет до серйозних наукових публікацій. Сьогодні блоги варіюються від простих списків «що нового» до складних веб-сайтів з десятками різних додаткових функцій, таких як пошук по сайту, тематичні категорії, архіви записів, RSS-підписки та інше.
Еван Вільямс, творець Blogger — однієї з найбільш популярних платформ для створення і ведення блогів — вважає, що основою будь-якого блога мають стати три речі  — Частота, Стислість й Індивідуальність. На думку Вільямса, це означає, що нова інформація на блозі повинна з'являтися досить часто, не рідше двох-трьох разів на тиждень. Якщо публікувати по парі повідомлень на місяць, якими б цікавими вони не були, відвідуваність блога швидко впаде. Повідомлення не повинні бути довгими. Адже за спостереженнями фахівців з публікацій в Інтернеті, якщо текст не міститься на екрані монітора повністю, велика ймовірність того, що читач або не прочитає його до кінця, або перегляне по діагоналі, можливо, впустивши щось важливе, а може й взагалі проігнорує. Цікавий, унікальний зміст блога — одна з найважливіших складових успіху. Якщо в блога оригінальний зміст або коментарі, або посилання на ресурси, які не знайшли інші — то це джерело, яке захочуть і будуть читати.
Швидке поширення блогів у мережі зумовлено тим, що вони значно полегшили процес публікації інформації. Створення повноцінного веб-сайта було проблемою для багатьох, кому бракувало часу для вивчення мов програмування, придбання й удосконалювання нових навичок, пошуку несправностей і помилок у коді тощо. За допомогою ж програм для створення блогів опублікувати щось у мережі стало набагато простіше, майже так само просто як написати записку й прикнопити її до дошки оголошень. Так, майже так само просто! Не потрібно забивати собі голову інформацією про теги HTML, про те, як створити посилання між сайтами, не говорячи вже про завантаження файлів на сервер за допомогою FTP. Створити свій блог також дуже  просто — за допомогою наприклад Blogger за лічені хвилини у вас з'явиться й сам блог, і можливість опублікувати свій перший пост.
Ще один важливий фактор, що сприяє  збільшенню кількості блогів — це їх соціальний характер. Навколо блогів, зазвичай, формується група людей, які цікавляться його тематикою, або знають особисто автора (чи авторів). Крім того автори блогів можуть отримувати практично миттєву реакцію у відповідь на повідомлення, оскільки відвідувачі, як правило, залишають свої коментарі до них.

Далі буде...

Немає коментарів:

Дописати коментар