Перед тим, як приступити до створення й запуску блога, поставте собі запитання
«А навіщо нам блог, яка в нього мета?»
Досить
часто буває так, що бібліотекарі прагнучи завести блог, перш за все
кидаються вирішує питання: «Що в писати в блозі?». Безумовно,
складання списку
тем і графіка публікацій — справа надзвичайно важлива, але якщо не
зрозуміло,
що ми хочемо одержати в результаті, писати можна про що завгодно. У
цьому
випадку порушується природній порядок дій. Тому, створюючи блог,
потрібно йти наступним
шляхом:
1.
Визначити цілі.
2.
Сформувати картину кінцевого результату.
3.
Провести мозковий штурм (придумати
розв'язок).
4.
Організувати процес.
5.
Визначити послідовність дій для
досягнення цілей.
Завести блог —
нескладно. Але на його підтримку й розвиток можна покласти багато зусиль без
результату. Або з результатом, але не тем, який планувався. Тому завжди до
початку роботи важливо визначити мету, з якою ми створюємо блог.
Цілями для блога бібліотеки можуть стати наступні:
- Показати, що бібліотека є сучасною, що вона готова до конструктивного спілкування, критики, змін і інновацій.
- Поліпшити спілкування з користувачами, у тому числі потенційними, шляхом підтримки діалогу через пости авторів та коментарі читачів.
- Просунути книговидачу або інші послуги серед читачів, які шукають інформацію для вирішення своїх проблем в Інтернеті, у тому числі в блогах.
- Підвищити впізнаваність бренда вашої бібліотеки, щоб більше людей могли відповісти на запитання «що таке бібліотека?» і «навіщо вона потрібна?».
- Надавати користувачам контент, створений для поширення по маркетингових каналах. За допомогою постів у блогах можна відсилати аудиторію до ряду ресурсів: офіційним веб-сайтам, результатам опитувань, статтям з новинами, звітам, прес-релізам, брошурам, розкладу заходів, біографіям керівників і іншої інформації, яку корисно довести до відома читачів.
- Проводити опитування й відразу ж одержувати відповіді від читачів.
- Одержувати відгуки від користувачів. Традиційний спосіб для цього — коментарі під повідомленнями. Ще один спосіб — це створення в блозі виділеної сторінку на зразок «питання, що часто задаються», й розміщувати на ній питання й коментарі відвідувачів з відповідями бібліотекарів. У міру нагромадження коментарів зміст сторінки може мінятися.
- Підтримувати зв'язок із читачами. Як правило, вони одержують повідомлення, коли блог оновлюється. Це ще один вагомий довід на користь того, щоб писати регулярно.
- Поширювати інформацію про послуги бібліотеки й змусити людей говорити про них.
- Відразу реагувати на всі питання або події, стосовно яких бібліотека бажає зайняти певну позицію. Ведення блога дозволить відразу ж відреагувати на що завгодно: новини, зміни в законодавстві, результати опитувань і т.п.
- Спілкуватися зі ЗМІ, адже зараз багато журналістів при підготовці репортажів, сюжетів, пошуків ідей і даних для сюжетів використовують блоги й мікроблоги.
- Залучати пошукові системи. Завдяки насиченому ключовими словами й часто обновлюваному контенту, а також безлічі вхідних і вихідних посилань бібліотечний блог з високим рейтингом у пошуковій системі дозволить залучити відвідувачів на сайт бібліотеки й викликати в них підвищений інтерес до неї самої, її фондів і послуг.
- Залучати нових співробітників. Блог — ознака того, що бібліотека «просунута». Це особливо актуально для молодих людей, які вже не уявляють собі життя без блогінга, спілкування в соціальних мережах і самовираження: наявність блога може підвищити привабливість бібліотеки як роботодавця в їхніх очах.
Якщо Ви вже чітко знаєте, з якою метою будете створювати блог, можна
приступати до роботи.
Далі буде...
Далі буде...
Немає коментарів:
Дописати коментар