Вітаю!

Шановні колеги!
Цей блог створено для обговорення тем, пов'язаних із вивченням курсу "Основи комп'ютерної грамотності, основи роботи в мережі Інтернет"
Запрошую усіх бажаючих до діалогу.
Олена Проців

четвер, 17 квітня 2014 р.

Сучасні підходи до популяризації книги та читання за допомогою мережі Інтернет, або Створюємо бібліотечні подкасти


Сьогодні бібліотечна діяльність зазнає значних змін, що зумовлені вимогами сучасного суспільства. Швидкий розвиток інтернет-технологій розкриває перед книгозбірнями нові можливості для організації інформаційної взаємодії з користувачами. Прагнення зробити бібліотеку значущою для відвідувачів, такою, яка б відповідала їх потребам і бажанням, була б тим середовищем, у яке хотілося б повертатися, є однією з головних ідей застосування бібліотекарями у своїй роботі технологій Веб 2.0.
Використання соціальних сервісів спрямоване передусім на  популяризацію бібліотеки, її послуг та ресурсів, привернення уваги до книгозбірні, книги й читання. Одним із дієвих засобів для цього може стати подкаст.
Подкаст — це цифровий медіа-файл або низка таких файлів, які розповсюджуються за допомогою інтернету для відтворення на портативних медіа-програвачах чи персональних комп’ютерах. За змістом вони можуть нагадувати радіо-шоу, звукову виставу, містити інтерв’ю, лекції чи будь-що інше, що належить до усного жанру.
Термін «podcast» є поєднанням назви портативного програвача музики iPod та слова «broadcast» — віщання. На відміну від традиційного радіо, яке дозволяє слухати те, що пропонує радіостанція, подкастинг дає можливість користувачу самостійно обирати ресурс для прослуховування саме в той час, коли йому це зручно.
Провідні книгозбірні світу досить активно використовують подкастинг у своїй роботі. Так, наприклад, багато подкастів соціокультурної тематики представлено на веб-сайті Британської бібліотеки. Бібліотекарі Сполучених Штатів часто використовують подкастинг для самоосвіти й професійного розвитку. Бібліотека Конгресу США створює, зокрема, серію подкастів під назвою «Цифрове майбутнє і ти».
Серед вітчизняних книгозбірень даний напрямок, на жаль, поки що не отримав широкого розповсюдження. Проте він може стати дієвим засобом інформування відвідувачів про бібліотечні ресурси та послуги, чудовим доповненням до книжкового фонду. За допомогою подкастів можна рекламувати книжкові новинки, проводити зустрічі з письменниками, критиками, перекладачами, знайомити читачів із літературними творами тощо.
Бібліотекареві з викладених в мережі подкастів легко буде створити аудіожурнал будь-якої тематики.
Отже, якщо книгозбірня вирішить використати подкаст як ще один вид інформування, то це буде цікаво й корисно як бібліотекарям, так і користувачам, які зможуть прослухати повідомлення про нові надходження, анонси бібліотечних подій, огляди книжкових новинок або періодики.
З чого починається робота зі створення подкаста?